Vilken sida ska man vara på om man kör kickboard?
När man åker kickboard betraktas man som gående. Gående ska använda gångbana eller vägren. Finns det ingen gångbana eller vägren ska man använda cykelbana eller körbana. Gående som använder körbana bör gå längst till vänster. Den som åker rullskidor eller liknande, t ex sparkcykel, i högre fart än gångfart ska färdas till höger på vägen om det är lämpligare.
Tack för ditt bidrag!
Hjälpte denna information dig?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad inom trafiksäkerhetsområdet, ange din e-postadress nedan.
Du är nu anmäld till vårt nyhetsbrev.
Stora skillnader i trafikolyckor i kommunerna ...
Risken att skadas eller dödas på de kommunala vägarna är tre gånger högre i Västerås än i Uppsala. I Malmö är risken mer än dubbelt så ...
Stora skillnader i trafikolyckor i kommunerna ...
Risken att skadas eller dödas på de kommunala vägarna är tre gånger högre i Västerås än i Uppsala. I Malmö är risken mer än dubbelt så stor som i Göteborg. Det visar Statoils och NTF:s trafikskadeindex ...
Stora skillnader i trafikolyckor i kommunerna ...
Risken att skadas eller dödas på de kommunala vägarna är tre gånger högre i Västerås än i Uppsala. I Malmö är risken mer än dubbelt så stor som i Göteborg. Det visar Statoils och NTF:s trafikskadeindex 2013 som presenteras i dag. Indexet mäter antalet skadade och dödade i förhållande till antalet kommuninvånare. Särskilt viktigt för att minska antalet olyckor är att hastighetsgränserna följs.
Kommunikation
NTF vill bidra till Nollvisionen genom att påverka både de som ansvarar för trafiksystemet och de som använder det. Genom föreläsningar, dialog, digital kommunikation ...
Kommunikation
NTF vill bidra till Nollvisionen genom att påverka både de som ansvarar för trafiksystemet och de som använder det. Genom föreläsningar, dialog, digital kommunikation samt genom möten mellan människor sprider NTF kunskap om Nollvisionen och svenskt ...
Kommunikation
NTF vill bidra till Nollvisionen genom att påverka både de som ansvarar för trafiksystemet och de som använder det. Genom föreläsningar, dialog, digital kommunikation samt genom möten mellan människor sprider NTF kunskap om Nollvisionen och svenskt trafiksäkerhetsarbete.
Hästfordon och ryttare
Bestämmelserna om trafik med fordon gäller i tillämpliga delar även den som rider eller som leder eller driver kreatur. ...
Hästfordon och ryttare
Bestämmelserna om trafik med fordon gäller i tillämpliga delar även den som rider eller som leder eller driver kreatur.
Hästfordon och ryttare
Bestämmelserna om trafik med fordon gäller i tillämpliga delar även den som rider eller som leder eller driver kreatur.
Övrigt material
Här presenterar vi vårt övriga material för nedladdning som kan vara användbart vid olika tillfällen då man vill informera om trafiksäkerhet.
Övrigt material
Här presenterar vi vårt övriga material för nedladdning som kan vara användbart vid olika tillfällen då man vill informera om trafiksäkerhet.
Övrigt material
Här presenterar vi vårt övriga material för nedladdning som kan vara användbart vid olika tillfällen då man vill informera om trafiksäkerhet.
Vi vill tala om vad vi anser för att NTF representerar breda intressegrupper med ett gemensamt mål: En säker trafik för alla trafikanter med ...
Vi vill tala om vad vi anser för att NTF representerar breda intressegrupper med ett gemensamt mål: En säker trafik för alla trafikanter med utgångspunkt i Nollvisionen. Detta dokument utgör den samlade NTF-rörelsens kunskap och bedömningar i olika ...
Vi vill tala om vad vi anser för att NTF representerar breda intressegrupper med ett gemensamt mål: En säker trafik för alla trafikanter med utgångspunkt i Nollvisionen. Detta dokument utgör den samlade NTF-rörelsens kunskap och bedömningar i olika trafiksäkerhetsfrågor och ligger till grund för NTF:s trafiksäkerhetsarbete.