Jag funderar på att köpa halkskydd för att minska riskerna att halka och slå mig, men hur ska jag tänka kring CE-märkningen?
Det är bra att titta efter CE-märkta halkskydd, det finns dock ingen standard för halkskydd men CE-märkningen garanterar att skyddet är testat och uppfyller vissa säkerhetskrav.
Tack för ditt bidrag!
Hjälpte denna information dig?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad inom trafiksäkerhetsområdet, ange din e-postadress nedan.
Du är nu anmäld till vårt nyhetsbrev.
Vinst i #minskolväg gav 10 000 kr till klassen ...
För femte året i rad delar NTF ut 10 000 kronor till ”Klassens hjälte” i tävlingen ”Min skolväg”. Denna gång går priset till ...
Vinst i #minskolväg gav 10 000 kr till klassen ...
För femte året i rad delar NTF ut 10 000 kronor till ”Klassens hjälte” i tävlingen ”Min skolväg”. Denna gång går priset till förskoleklass B på Glanshammars skola i Örebro. Den vinnande kartläggningen ...
Vinst i #minskolväg gav 10 000 kr till klassen ...
För femte året i rad delar NTF ut 10 000 kronor till ”Klassens hjälte” i tävlingen ”Min skolväg”. Denna gång går priset till förskoleklass B på Glanshammars skola i Örebro. Den vinnande kartläggningen skickades in av Selma Eklund.
Oskyddade
Det är bra att gå och cykla, både för den egna hälsan, för miljön och för att minska trängseln på bilvägen. Men olyckor sker i trafiken. Gångtrafikanter och cyklister skadas ...
Oskyddade
Det är bra att gå och cykla, både för den egna hälsan, för miljön och för att minska trängseln på bilvägen. Men olyckor sker i trafiken. Gångtrafikanter och cyklister skadas framför allt i singelolyckor, vilket kan leda till allvarliga skador och ...
Oskyddade
Det är bra att gå och cykla, både för den egna hälsan, för miljön och för att minska trängseln på bilvägen. Men olyckor sker i trafiken. Gångtrafikanter och cyklister skadas framför allt i singelolyckor, vilket kan leda till allvarliga skador och livslångt lidande. För att lindra konsekvenserna av singelolyckor krävs bättre underhåll och halkbekämpning, men även större användning av skyddsutrustning som halkskydd, bättre skor och broddar, respektive cykelhjälm. ...
Halkskydd
Halkrisk för fotgängare är en allvarlig men ofta förbisedd fara. Fall- och halkolyckor registreras inte som trafikolyckor. Sedan 2012 års resultat har Trafikverket ...
Halkskydd
Halkrisk för fotgängare är en allvarlig men ofta förbisedd fara. Fall- och halkolyckor registreras inte som trafikolyckor. Sedan 2012 års resultat har Trafikverket dock redovisat allvarligt skadade i fallolyckor, vilket är nästan lika många som ...
Halkskydd
Halkrisk för fotgängare är en allvarlig men ofta förbisedd fara. Fall- och halkolyckor registreras inte som trafikolyckor. Sedan 2012 års resultat har Trafikverket dock redovisat allvarligt skadade i fallolyckor, vilket är nästan lika många som övriga allvarligt skadade.
Kapitel 3. Till fots
Det är bra att gå. Att gå bidrar till god hälsa. Att promenera är dessutom miljövänligt. Motion och möjlighet att kunna delta i ...
Kapitel 3. Till fots
Det är bra att gå. Att gå bidrar till god hälsa. Att promenera är dessutom miljövänligt. Motion och möjlighet att kunna delta i samhällslivet ger livskvalitet och att kunna gå året runt är därför ...
Kapitel 3. Till fots
Det är bra att gå. Att gå bidrar till god hälsa. Att promenera är dessutom miljövänligt. Motion och möjlighet att kunna delta i samhällslivet ger livskvalitet och att kunna gå året runt är därför angeläget. Då minskar även behovet av hjälp från samhället och anhöriga.
Gående
Gångtrafiken är en mycket viktig del i ett hållbart transportsystem, och att gå är en fysisk aktivitet som ger ett viktigt bidrag till ökad folkhälsa. ...
Gående
Gångtrafiken är en mycket viktig del i ett hållbart transportsystem, och att gå är en fysisk aktivitet som ger ett viktigt bidrag till ökad folkhälsa. En ökad gångtrafik kan bland annat åstadkommas genom att skapa attraktiva miljöer för både vistelse och ...
Gående
Gångtrafiken är en mycket viktig del i ett hållbart transportsystem, och att gå är en fysisk aktivitet som ger ett viktigt bidrag till ökad folkhälsa. En ökad gångtrafik kan bland annat åstadkommas genom att skapa attraktiva miljöer för både vistelse och rörelse i städer och tätorter, med trygga, trivsamma och säkra miljöer för gående. För att gångtrafiken ska kunna öka måste en ökad trafiksäkerhet gå hand i hand med arbetet för ökad trygghet, attraktivitet och ...