Får man skjutsa vid övningskörning på motorcykel?
Ja, om det kan ske på ett betryggande sätt.
Handledaren kan antingen sitta på en egen motorcykel bakom den som övningskör, eller bli skjutsad. Om handledaren sitter på en egen motorcykel får alltså en passagerare åka med den som övningskör, om det inte äventyrar säkerheten. Det kan vara klokt att vänta med passagerare tills i slutet av utbildningen.
Tack för ditt bidrag!
Hjälpte denna information dig?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad inom trafiksäkerhetsområdet, ange din e-postadress nedan.
Du är nu anmäld till vårt nyhetsbrev.
Eneroth delar ut NTF:s guldtriangel till ...
GuldTriangeln går 2019 till Katrineholms kommun för sitt ambitiösa och spännande projekt där man gestaltar om en bilcentrerad ...
Eneroth delar ut NTF:s guldtriangel till ...
GuldTriangeln går 2019 till Katrineholms kommun för sitt ambitiösa och spännande projekt där man gestaltar om en bilcentrerad genomfart till en levande och inbjudande miljö för alla trafikanter. ...
Eneroth delar ut NTF:s guldtriangel till ...
GuldTriangeln går 2019 till Katrineholms kommun för sitt ambitiösa och spännande projekt där man gestaltar om en bilcentrerad genomfart till en levande och inbjudande miljö för alla trafikanter. Det prestigefyllda priset delas ut för 20:e gången vid NTF:s kongress på Piperska Muren i Stockholm den 9 april av infrastrukturminister Tomas Eneroth.
Kommunikation
NTF vill bidra till Nollvisionen genom att påverka både de som ansvarar för trafiksystemet och de som använder det. Genom föreläsningar, dialog, digital kommunikation ...
Kommunikation
NTF vill bidra till Nollvisionen genom att påverka både de som ansvarar för trafiksystemet och de som använder det. Genom föreläsningar, dialog, digital kommunikation samt genom möten mellan människor sprider NTF kunskap om Nollvisionen och svenskt ...
Kommunikation
NTF vill bidra till Nollvisionen genom att påverka både de som ansvarar för trafiksystemet och de som använder det. Genom föreläsningar, dialog, digital kommunikation samt genom möten mellan människor sprider NTF kunskap om Nollvisionen och svenskt trafiksäkerhetsarbete.
Mc- och mopedhjälmar
Integralhjälmar är det säkraste skyddet eftersom de täcker mer av ansiktet samt hakan och är det bästa valet om man prioriterar ...
Mc- och mopedhjälmar
Integralhjälmar är det säkraste skyddet eftersom de täcker mer av ansiktet samt hakan och är det bästa valet om man prioriterar säkerhet. SMC rekommenderar integralhjälmar eftersom både forskning ...
Mc- och mopedhjälmar
Integralhjälmar är det säkraste skyddet eftersom de täcker mer av ansiktet samt hakan och är det bästa valet om man prioriterar säkerhet. SMC rekommenderar integralhjälmar eftersom både forskning och försäkringsstatistik visar att det är det säkraste alternativet.
Kapitel 4. Motorcyklar
Omkring 90 000 personer, eller tjugo procent av de svenska MC-ägarna, är 65 år eller äldre.
Kapitel 4. Motorcyklar
Omkring 90 000 personer, eller tjugo procent av de svenska MC-ägarna, är 65 år eller äldre.
Kapitel 4. Motorcyklar
Omkring 90 000 personer, eller tjugo procent av de svenska MC-ägarna, är 65 år eller äldre.
Motorcyklister
Motorcyklars trafikarbete har legat på ungefär samma nivå de senaste åren, runt 700 miljoner fordonskilometer. Antalet motorcyklar i trafik ökar ...
Motorcyklister
Motorcyklars trafikarbete har legat på ungefär samma nivå de senaste åren, runt 700 miljoner fordonskilometer. Antalet motorcyklar i trafik ökar dock varje år och har gjort så under en längre tid. Mellan 2016 och 2017 ökade antalet motorcyklar i trafik ...
Motorcyklister
Motorcyklars trafikarbete har legat på ungefär samma nivå de senaste åren, runt 700 miljoner fordonskilometer. Antalet motorcyklar i trafik ökar dock varje år och har gjort så under en längre tid. Mellan 2016 och 2017 ökade antalet motorcyklar i trafik från cirka 317 000 till cirka 320 000.