Måste en släpvagn (liten modell) ha vinterdäck under perioden 1 december till 31 mars?
Ja.
Tack för ditt bidrag!
Hjälpte denna information dig?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad inom trafiksäkerhetsområdet, ange din e-postadress nedan.
Du är nu anmäld till vårt nyhetsbrev.
NTF Rapport 2018:8 Användning av bilbälte
Resultat från NTF:s mätningar av bilbältesanvändningen år 2018 visar att 95 procent av förarna och passagerarna använder ...
NTF Rapport 2018:8 Användning av bilbälte
Resultat från NTF:s mätningar av bilbältesanvändningen år 2018 visar att 95 procent av förarna och passagerarna använder bälte. Kvinnor använder bälte i något högre utsträckning än män. Det var 98 ...
NTF Rapport 2018:8 Användning av bilbälte
Resultat från NTF:s mätningar av bilbältesanvändningen år 2018 visar att 95 procent av förarna och passagerarna använder bälte. Kvinnor använder bälte i något högre utsträckning än män. Det var 98 procent av de kvinnliga förarna som använde bälte jämfört med 94 procent av de manliga förarna. Observationsundersökningen är genomförd i landets samtliga 290 kommuner under veckorna 37 - 39.
Trafikanter
NTF arbetar för alla trafikanters säkerhet i enlighet med Nollvisionen. Även om trafikanten begår ett misstag ska ingen behöva straffas med död eller allvarlig skada. ...
Trafikanter
NTF arbetar för alla trafikanters säkerhet i enlighet med Nollvisionen. Även om trafikanten begår ett misstag ska ingen behöva straffas med död eller allvarlig skada. Därför måste både systemutformare och trafikanter ta sitt ansvar. Trafikmiljön ska ...
Trafikanter
NTF arbetar för alla trafikanters säkerhet i enlighet med Nollvisionen. Även om trafikanten begår ett misstag ska ingen behöva straffas med död eller allvarlig skada. Därför måste både systemutformare och trafikanter ta sitt ansvar. Trafikmiljön ska vara så säker och förlåtande som möjligt, och olika trafikantslag helst vara separerade. Trafikanten ska följa de regler som finns och använda tillgänglig och lämplig skyddsutrustning. NTF värnar särskilt om gående ...
Säkra bilar
Euro NCAPs (1) krocktester av nya bilar och Folksams (2) rankning av de vanligaste bilarna på svenska vägar ger en fingervisning om bilens skyddande egenskaper vid en ...
Säkra bilar
Euro NCAPs (1) krocktester av nya bilar och Folksams (2) rankning av de vanligaste bilarna på svenska vägar ger en fingervisning om bilens skyddande egenskaper vid en kollision. I marknadsöversikten återfinns samtliga bilar som krocktestats av Euro ...
Säkra bilar
Euro NCAPs (1) krocktester av nya bilar och Folksams (2) rankning av de vanligaste bilarna på svenska vägar ger en fingervisning om bilens skyddande egenskaper vid en kollision. I marknadsöversikten återfinns samtliga bilar som krocktestats av Euro NCAP med tillhörande betyg från Folksam forskning.
2016:4 Bältesanvändning
Resultatet av NTF:s mätningar visar att 94 procent använder bilbälte i framsätet.
2016:4 Bältesanvändning
Resultatet av NTF:s mätningar visar att 94 procent använder bilbälte i framsätet.
2016:4 Bältesanvändning
Resultatet av NTF:s mätningar visar att 94 procent använder bilbälte i framsätet.
Personbilister
Personbilar står för den större delen av det totala trafikarbetet på svenska vägar och samsas ofta med oskyddade trafikanter. Trots bilindustrins ...
Personbilister
Personbilar står för den större delen av det totala trafikarbetet på svenska vägar och samsas ofta med oskyddade trafikanter. Trots bilindustrins tekniska framsteg med avancerade säkerhetssystem är personbilar fortfarande de fordon som oftast är ...
Personbilister
Personbilar står för den större delen av det totala trafikarbetet på svenska vägar och samsas ofta med oskyddade trafikanter. Trots bilindustrins tekniska framsteg med avancerade säkerhetssystem är personbilar fortfarande de fordon som oftast är involverade i trafikolyckor. En stor del av olyckorna orsakas av mänskliga faktorn och bilister bör fortsatt vara medvetna om de risker som finns samt ta ansvar för medtrafikanters säkerhet. Utmaningar med ...