NTF
  • NTF
  • |
  • Nyheter
    Nyheter
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • Arkiv
  • Vår kompetens
    Vår kompetens
    • Barn och ungdomar
    • Trafikanter
    • Trafikmiljö
  • Konsumentupplysning
    Konsumentupplysning
    • Marknadsöversikter
    • Bilar
    • Däck
    • Barn i bil
    • Barn i trafiken
    • Cyklar
    • Elsparkcykel
    • Mopeder
    • A-traktor
    • MC och fyrhjulingar
    • Gående
    • Elrullstol och elskoter
    • Lagar och regler
    • Buss, taxi och transporter
    • Trafikmiljö
    • Försäkringar
    • Utbildning
  • Bibliotek
    Bibliotek
    • Informationspaket
    • e-learning
    • Rapporter
    • Referenslitteratur
    • Remisser
    • Övrigt material
  • Frågor och svar
    Frågor och svar
    • Barn i bil
    • Barn i trafiken
    • Gående
    • Cyklar
    • Mopeder
    • Motorcykel
    • Bilar
    • Övriga fordon
    • Säkra transporter
    • Körkort
    • Trafikmiljö
    • Lagar och regler
    • Alkohol och droger
  • Om NTF
    • Organisation
    • Projektverksamheten
    • Styrande dokument
    • Våra partners
    • Medlemskap
    • Historik
  • NTF Anser
    • Hastighet
    • Alkohol, droger och läkemedel
    • Trafikmiljö, drift och underhåll
    • Barn och unga som trafikanter
    • Äldre som trafikanter
    • Gångtrafikanter
    • Cyklister
    • Mopedister
    • A-traktorförare
    • Mopedbilsförare
    • Personbilister
    • Resor i kollektivtrafiken
    • Yrkesförare och upphandling av transporter
  • Press
    • Våra pressmeddelanden
    • Kontakt
    • Mediabank
    • Sociala medier
    • NTF i media
  • NTF i ditt län
    • Blekinge
    • Dalarna
    • FyrBoDal
    • Gotland
    • Gävleborg
    • Halland
    • Jämtland
    • Jönköping
    • Kalmar
    • Kronoberg
    • Norrbotten
    • Skaraborg
    • Skåne
    • Stockholm
    • Sörmland
    • Uppsala
    • Värmland
    • Väst
    • Västerbotten
    • Västernorrland
    • Västmanland
    • Örebro län
    • Östergötland
  • Våra partners
Stäng sidomeny
  • Nyheter
  • Vår kompetens
  • Konsumentupplysning
  • Bibliotek
  • Frågor och svar
  • Om NTF
  • NTF Anser
  • Press
  • NTF i ditt län
  • Våra partners
  1. Hem
  2. Frågor och svar
  3. Barn i bil
  4. Godkännande och livslängd

Godkännande och livslängd

Barn i bil
  • Babyskydd
  • Bilbarnstolar
  • Bältesstolar/ -kuddar
  • Placering/ montering
  • Godkännande och livslängd
  • Övrigt

Livslängd på bilbarnstol

Läs mer

Begagnad bilbarnstol

Läs mer

Hur testas bilbarnstolar?

Läs mer

Varför inte stolar över 10 år?

Läs mer

Är babyskyddet för gammalt?

Läs mer

Vilken funktion har sidokollisionsskydd?

Läs mer

Svensk bilbarnstol i USA?

Läs mer

Utländsk bilbarnstol godkänd i Sverige?

Läs mer

Krav på bälteskudde

Läs mer

Tappad bilbarnstol - måste den bytas?

Läs mer

Tyska babyskydd på internet

Läs mer

Kassera bilbarnstolen efter krock?

Läs mer

Vad gör vi med det gamla babyskyddet?

Läs mer

Varför är i-Size enklare?

Läs mer

Är i-size säkrare?

Läs mer

Kan/får jag placera en i-Size barnstol på en "vanlig" ISOFIX-plats i bilen?

Läs mer

Har i-Size en maxvikt för barnet?

Läs mer

I vilka länder gäller i-Size?

Läs mer

Varför heter nya reglementet UN när det gamla hette ECE?

Läs mer

Livslängd på basenhet till babyskydd

Läs mer

Hur länge kan bilbarnstolar godkända enligt ECE R44 användas?

Läs mer

Livslängd på oanvänt babyskydd?

Läs mer

Livslängd på isofixbas

Läs mer

Babyskydd livslängd

Läs mer

NTF

Vår kompetens Bibliotek

Kontakta oss

info@ntf.se

Kontakta oss lokalt

Pressfrågor

 

Ta del av våra nyhetsbrev!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev  
NTF

Nationella trafiksäkerhetsförbundet NTF är en fri, självständig och idéburen organisation som arbetar för en säker och hållbar trafik. NTF arbetar på ideell och demokratisk grund genom folkrörelser, organisationer, samhällsinstitutioner, företag och enskilda.

  • YouTube
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • RSS